Шоуто на Менсън
Current Mood: Bored
Навръх националния празник на щатите 4-th of July (morning), Мерилин Менсън и Тайп О Негатив свириха на стадион Академик. И аз бях там, и аз пих бира в капанчетата наоколо, даже успях да вляза да послушам.
Въпреки че много хора бяха още отвън, Type O Negative си забиха в осем часа (лошо!) и до осем и тридесет, когато успяхме да влезем, почти се бяха насвирили. Love You To Death (тази не я знаех, запознати ми разясниха коя е), Black Number One на бис и това беше. Четиридесет минути. Кой колкото може… На кой за колкото са му платили?! Знам ли, запознатите да кажат. Аз видях само, че феновете им не бяха доволни (най-меко казано).
После около 9 и 20 (четиридесет минути, няколко песни на Prodigy и много свиркане и дюдюкане по-късно) се появи звездата на вечерта – скандалният и непонятен за мен Менсън.
Силвия казва, че с облеклото, поведението и песните си той се опитва да покаже какъв е продуктът на съвременното общество. Аз си спомням, че го слушах в Bowling For Columbine (IMDB) относно влиянието на музиката и съвременната култура върху подрастващото поколение. Това няма да коментирам. Музиката му не беше лоша, но нямаше как да се концентрирам върху нея – точно пред мен имаше постоянно меле, в което участваха 20-ина постоянни и няколко приходящи фенове. Така и не разбрах защо са си платили 30 или 50 кинта за билет – същото меле можеха да направят и отвън, пак нямаше да виждат, а и щяха да са на по-широко и нямаше да ги псувам толкова много (не че последното има някакво значение за тези добитъци, но…).
Направи ми лошо впечатление, че бяха сложили сцената не по ширината, а по дължината на стадиона, и то точно пред едната врата. Имаше съвсем малко пространство пред нея, от което се виждаше добре. Предлолагам, че целта е била да се продават „седящи“ билети по трибуните, вероятно и по-скъпи…
А и на входа събираха гривни, кожени колиета с шипове и други накити, които изглеждаха съвсем безобидни. Как да тръгне една фенка на Менсън на концерта без черни жартиери, сериозно количество грим, по възможност – рокля от времената на Краля-слънце и строг повод на врата :lol: ? Вероятно част от забавянето се дължи на събирането и картотекирането на всички тези накити от момиченцата (и момченцата). Не знам къде са гледали, но една позната каза, че вътре е имало човек с горелка, а охраната 5 минути се чудила какво да направи, преди да реагира и той да си я прибере в торбичка МЕТРО…
Иначе ефектите бяха на ниво, пушек имаше много, светлини и видео на две големи стени от двете страни на сцената, музиката не беше лоша, но както споменах, бях възпрепятстван и не слушах внимателно, а и след час и петнадесет минути Мерилин Менсън ни каза ЧАО и си тръгна.
Мой дълг е да отбележа, че свестен концерт у нас няма да има преди организаторите да се вземат в ръце и да направят нещата така, че да се случи всичко както трябва без издънки. Това значи навреме, без фенове пред залата/стадиона след като хедлайнерът вече пее/свири, без мотане в събиране на гривни, колиета и обеци, без зор да се направят пари, па макар и половината сцена да не се вижда. Задължително е никой да не вкарва нищо НАИСТИНА опасно, като горелки, вериги, боксове и т.н. На Мегадет „подгряващите“ групи свириха по-кратко от обявеното и пропуснах първото парче на бандата, на Парадайс Лост никой не беше влязъл в зала Христо Ботев повече от час след обявеното за начало на концерта време, а самият концерт започна с двучасово закъснение, няколко концерта въобще не се състояха. Опитвам се да мисля позитивно, но понятието „Българска работа“ придобива все по-ясни очертания в музикалният живот на София. След горите, планините и природните си паркове, нека спасим и концертният живот у нас, за да видим и в България звезди като Стоунс, Бон Джоуви, Соната Арктика, Мадона и останалите любими имена, които за момента гледаме само по телевизията от столици на съседни нам държави!
Тази публикация е разглеждана 2694 пъти.